lördag 7 februari 2009

7 feb

tänkte skriva ett inlägg om att saker o ting börjar lida mot sitt slut här nere, för min del. men väntar lite med det. det är ett o annat som ska hinnas med innan jag lämnar berlin för den här gången.

idag var jag o bella på ett cafe vid rosenthaler platz o försökte få lite plugg gjort. allt var super tills en snubbe tyckte det var en bra ide att dela bord med oss. han sätter sig mittemot, vi började maka på våra grejer för han ska få plats. han drar upp sin laptop o vrider ner skärmen så pass att bella inte längre ser vad det är hon skriver. idiot. äter lite lunch o sen byter jag o bella plats. battle of the laptop space begins. hans skärm är så pass nerfälld att bara halva min dator får plats på bordet. andra halvan står utanför. försöker vrida ner min skärm lite så att han ska fatta men nej. vi gick rätt snart.

en annan grej. har vaknat vid 5 flera nätter i rad. vid den tidpunkten är det nämligen ett alarm som börjar pipa. bredvid min säng finns en hel vägg med hyllor som är helt fullproppade med saker. mest byggrejer, finns tom en sån hyvel som man använde på träslöjden(!), men även en hel del lådor fulla med stuff, helt klart skumt. men ingenting som direkt ser ut som en alarmklocka.
igår natt försökte jag verkligen lokalisera var det där alarmet kom ifrån, nyvaken "vädrade" jag efter ljudet. det verkade komma från en ljus låda. det var allt jag orkade registrera innan ljudet dog o jag somnade om. idag hade jag projekt hitta alarmet. drog först ut den ljusa lådan o öppnade. det luktade skumt men kunde inte hitta nån pryl som man skulle kunna sätta ett alarm på. skit, trodde verkligen att det var här ljudet kom ifrån. lite besviken men beslöt mig för att titta i en annan låda. bingo! en pulsmätare. vilken grej, stört. men jovisst, den hade ett alarm inställt på 6 am. sommartid, i guess?

i natt ska bli en god natt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.. du jag har också blivit väckt av den där klockan! Ett par ggr iaf. Jag försökta också leta, men icke.

Elv sa...

haha gillar att du "vädrade" efter ljudet! vilken tur att du fann källan till slut iaf =) kramkram